Intelecom adderar app för ökad kontroll

Kontaktcenter Kontaktcenterchefen kommer få full koll på flöden och statistik även på resande fot med Intelecom Connects nya app. Den senaste versionen erbjuder även förbättrade och samlade vyer för agenten.

Den senaste versionen av Connect från Intelecom innehåller flera nyheter. Men de allra största är en app och samlad hantering av alla tänkbara kanaler.

Större överblick

För de som jobbar som arbetsledare eller administratörer har Intelecom tagit fram ett nytt admingränssnitt med namnet Connect Control. Denna startsida ska ge kontaktcenterchefen all viktig realtidsdata som statistikrapporter och grafer. Detta i kombination med incidentmeddelanden samt den senaste och viktigaste produkt- och marknadsinformationen, som också finns tillgängliga på förstasidan, kommer ge ett komplett underlag som ska förenkla beslutsfattarens vardag och fortsatta åtgärder.

Det blir också möjligt för den ansvariga att utifrån underlaget ta fram statistik och sedan schemalägga utskick som automatiskt sänds ut till utvalda mottagare i organisationen.

Den nya vyn för agenterna samlar inkommande ärenden från Twitter, Facebook, telefon och chatt i samma användargränssnitt.
Den nya vyn för agenterna samlar inkommande ärenden från Twitter, Facebook, telefon och chatt i samma användargränssnitt.

App för mobila användare

Nu kan kontaktcenteransvarige ha koll på flödena även via mobilen.
Nu kan kontaktcenteransvarige ha koll på flödena även via mobilen.

Connect Control kommer även att finnas tillgängligt för en mängdmobila enheter via en app, anpassad för Ios och Android i dagsläget. Tanken är att den ansvarige ska kunna göra viktiga förändringar direkt via sin mobila enheten när man är på resande fot.

De som arbetar som agenter i kundtjänsten kommer i och med med uppdateringen att få en ny vy. Alla kundfrågor som kommer in via Facebook, Twitter, chatt och telefon hamnar numera automatiskt i samma gränssnitt. Agenterna behöver därmed endast ha upp ett fönster vilket gör att de kan arbeta snabbare och mer effektivt i sin ärendehantering.

– En av de viktigaste delarna i vår produktutvecklingsstrategi är att sätta kontaktcenteransvariga och agenter i fullständig kontroll över kontaktcentermiljön genom att erbjuda dem hög flexibilitet och en lättanvänd, totalintegrerad lösning, säger Marlene Häggström, marknads- och kommunikationschef på Intelecom i Sverige.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.