På det moderna företaget har alla medarbetare potential att bli en ambassadör som möter kunderna. Det menar Microsoft, som nu lanserar nya Teams-appen Queues, som ska underlätta hanteringen av kundärenden i telefonikanalen.
Ny app ska underlätta kundmöten i Microsoft Teams
kontaktcenter Queues är Microsofts nya app för effektiv hantering av kundärenden via Teams Phone.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Queues, som används i kombination med Teams Phone, låter anställda hantera in- och utgående telefonsamtal direkt från Teams och själva välja vilka samtalsköer de ska vara tillgängliga i. När samtal kopplas upp visas automatiskt information om kunden som hämtas från företagets crm-system.
Microsoft Teams är i grunden ett samarbetsverktyg och Queues-appen är så klart utformad för att underlätta samarbete i olika grupperingar, där man kan hjälpas åt med att besvara samtal och tillsammans hjälpa kunderna. Om ärendet måste eskaleras till en person som har rätt expertkunskaper är det enkelt gjort att chatta med eller ringa upp rätt kollega.
Tidigare har endast användare med administratörsstatus i Teams kunnat hantera inställningarna för olika samtalsköer, men i Queues ska fler betrodda användare ges möjlighet att hantera sitt team, samtalsköer och automatiska växelfunktioner. För att underlätta detta arbete får man tillgång till analysverktyg som kan visa både historiska data och realtidsdata.
Queues-appen kommer att släppas till sommaren och är en del av Teams Premium.