Volkswagen Group Sverige har använt Salesforce och integrationsplattformen Mulesoft i drygt 1,5 år efter ett koncernbeslut om att införa plattformarna globalt. Nu ska Volkswagen ta nästa steg på Salesforce-resan.
– I arbetet med att effektivisera och bredda användningen av CRM-systemet är det viktigt för oss att arbeta med en rådgivare som har spetskompetens inom både Salesforce och Mulesoft och som finns på plats lokalt i Sverige, säger Jan Nordquist, CIO på Volkswagen Group Sverige och fortsätter:
– Efter en gedigen utvärderingsprocess blev det tydligt att Redpill Linpro var den partner som bäst svarade upp mot våra krav och vi ser fram emot att samarbeta med deras kompetenta team,säger Jan Nordquist, CIO på Volkswagen Group Sverige AB.
Samarbetsavtalet mellan Volkswagen Group Sverige och Redpill Linpro är flerårigt och är ett av de mer omfattande för den digitala samhällsbyggaren. Att bistå kunder med djup teknisk kompetens samt rådgivning inom Salesforce är ett område som växer inom Redpill Linpro och där företaget jobbar målmedvetet med att erbjuda innovativa och robusta lösningar inom CRM-jättens hela ekosystem.
– Volkswagen Group Sverige har kommit en bra bit på vägen i att bygga den digitala kundupplevelsen, inte minst genom bra systemstöd i botten. Tillsammans med Volkswagen Group Sverige ser vi nu fram emot att bygga vidare på detta arbete med extra fokus på innovativa lösningar kring data och integration, effektivisering och optimering av Salesforceplattformen, säger Erik Ivarsson, chef för Redpill Linpros affärsenhet som fokuserar på customer experience.