nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Kundnöjdhet

Kunderna redo att fly sin mobiloperatör

Skulle välja Facebook om de kunde

Missnöjet hos mobilkunderna är så stort att den genomsnittlige svensken skulle avråda sina vänner från att välja samma operatör som man själv har. Samtidigt är det många som kan tänka sig att byta till aktörer som helt saknar fysisk kundservice.

  • Annons 1

Telia: Lokal närvaro påverkar nöjdheten

Att Telias mindre företagskunder som köpt sin telefonilösning via en partner är nöjdare än de som köpt direkt från operatören är naturligt menar Torbjörn Chami, chef för Telias företagsförsäljning i Sverige.
– Den lokal närvaron är väldigt viktigt och det är därför som vi byggt upp en stark partnerkanal.

  • Annons 2

Tele2 har flest klagomål

Enligt tv-programmet Plus i SVT toppar Tele2 listan på inkomna klagomål från kunder när det gäller telefoni sedan programmets nuvarande säsong drog igång i september...
  • Annons 3

Telenor har branschens bästa kundtjänst

Trots att Telenor har många missnöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex vinner operatören för andra året i rad CRM Grand Prix för bästa kundtjänst i kategorin telekommunikation.

Com Hems kunder i kläm

Com Hems tillväxt har varit så snabb att många kunder hamnat i kläm när kundsupporten inte hunnit med att svara upp till förväntningarna. Det säger operatörens vd Gunnar Asp självkritiskt i företagets delårsrapport.