Competella släpper SaaS-tjänst för Teams

Mjukvara En applikationssvit med kontaktcenter-funktionalitet, övervakning och statistik. Nu har Competella släppt en ”Communications Suite” för Microsoft Teams.

Competella släpper SaaS-tjänst för Teams

Nu har Competella släppt den första releasen av sin appsvit till Teams. Denna erbjuds som en Saas-tjänst och utöver att ha en hel del kontaktcenterteknik så innehåller den även en betaversion av ”Contact Center Enterprise” samt ”Attendant Console”. Dessa två har planerad ”riktigt” release senare under året.

Nyheten är att det endast behövs en enkel distributionsprocedur för att ansluta en Office 365-tenant till Competellas molntjänst för att kunna använda ”Communications Suite”. Sen är det fritt fram att tilldela telefonnummer, ansluta agenter och konfigurera köer. Och fritt använda appsviten mot Teams.

Med CCW (Contact Center Workgroup) kan användare ge ut gruppnummer och konaktcenterfunktionalitet för olika verksamheter i en organisation. CCW är klientlös vilket innebär att den inte använder någon separat klientapplikation för samtalshantering. Så i arbetet kan då en agent svara på samtal från gruppnumret via Teams, mobil eller fast telefon.

Competella har även bakat in realtidsövervakning av köer och agenter. Denna är webbaserad med pushteknik och kan visas för handledare. Vilka köer och parametrar som ska övervakas går att konfigurera i programmet Quality Manager. Appsviten har även en självbetjäningsportal där användare bland annat kan skapa rapporter till att få trafikanalys, servicenivå och statistik per användare

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.