nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

TV

Comhem och Boxer lanserar Tv Hub

En förenkling av vardagen – så beskrivs tv-plattformen Tv Hub.
Nu kommer Comhem och Boxer-kunder få tillgång till ett smidigt system för kanalhantering

TDC köper norsk kabeloperatör

TDC köper norska Get för drygt 16 miljarder kronor och blir därmed Skandinaviens största kabel-tv-operatör. Affären ska även bädda för en nysatsning på den norska företagsmarknaden.

  • Annons 1

Många vill se Zlatan i mobilen

Tittarsiffrorna på mobil-tv har ökat drastiskt. Detta har vi Zlatan att tacka för, anser operatören 3 som säger att det är honom de flesta tittar på.

On demand-tv från Telia

Lagom till OS i Peking erbjuds nu Telias tv-kunder on demand-innehåll från SVT Play direkt i sin tv. Det innebär att de kan se nyheter och sport när det passar. Planen är att tjänsten ska utökas till att omfatta mer material framöver.

  • Annons 2

Dvb-h godkänt av EU

EU-kommissionen har beslutat att ta upp dvb-h (”Digital Video Broadcasting Handheld”) i EUs förteckning över godkända standarder som ligger till grund för arbetet med att...

Kameramobiler täcker Vasaloppet

I år ska tv-tittarna få se mer av Vasaloppet än tidigare tack vare videobevakning med kameramobiler via 3g. Ett samarbete mellan Vasaloppet, SVT och Ericssons tjänst me-on-tv gör det hela möjligt.

  • Annons 3

Livesändning i hd via Sirius 4

Den svenska satelliten Sirius 4 kommer i dag att genomföra en unik livesändning i hd-kvalitet till ett 30-tal biografer runtom i landet. Det är uppsättningen...

Nu sänder Sirius 4

Nu är kommunkationssatelliten Sirius 4 i full drift, meddelar SES Sirius AB idag i ett pressmeddelande. Satelliten har nu nått sin slutliga position efter uppskjutningen...

Övergången till digital tv klar

När marksändningen i Skåne och Blekinge nu blivit digitala, så är övergången från analogt till digitalt avslutad i Sverige, även om svt1 fortsätter att sända...

Telekombolagen kräver sin plats i mediaindustrin

Tv över ip och mobil. Det är vad som står på dagordningen när mässan IBC 2007 i Amsterdam slår upp portarna.
Telekombolagen, även de svenska, är där för att kräva sin del av uppmärksamheten från mediaindustrin.