Chattbotar och konversationell ai är ett av de snabbast växande områdena inom det moderna kundmötet. Men vilka är fördelarna och vilka resultat kan man förvänta sig när man implementerar en chattbot i kontaktcentret?
Utbildnings-tv: Del 3 om chattbotar
Chattbotar En chattbot måste tränas kontinuerligt för att kunna hantera kundernas frågor på bästa sätt. Experterna på svenska Hello Ebbot berättar om hur ai-träningen går till.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Telekom idag tog hjälp av chattbotexperterna Gustav Elveros och Jeffrey Bohannan på svenska leverantören Hello Ebbot för att ta reda på svaren på alla de vanligaste frågorna. Det här är del 3 som handlar om hur du tränar upp chattboten så att den blir ännu bättre. I del 2 beskriver vi hur man planerar inför och implementerar en chattbot. Missa inte del 1, där vi får svar på några av de vanligast frågorna om chattbotar.
Här hittar du tidigare avsnitt i Telekom idags serie utbildnings-tv.