I november berättade Microsoft om sina planer på att börja erbjuda en komplett kontaktcenterlösning som ska ingå i produktportföljen Microsoft Dynamics. Nu går man vidare genom att förse Azure Communication Services, en del av Azureplattformen som Microsoft Dynamics 365 bygger på, med ny funktionalitet som visar att man menar allvar med sitt kontaktcenterbygge..
Microsoft ökar takten i sitt kontaktcenterbygge
kontaktcenter Fler länder får möjlighet att koppla Azure Communication Services till det publika telefonnätet.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Kunder i Danmark och Storbritannien får nu möjlighet att ansluta direkt till det publika telenätet (pstn) från Azure Communication Services (ACS), något som innebär att Microsoft kan erbjuda sina kunder lokala telefonnummer. Därmed blir det också enklare att bygga all slags kommunikationstjänster, inklusive röstbotar och vidarekoppling, på ACS-plattformen.
Microsoft är en av flera teknikjättar som nu utmanar de traditionella leverantörerna av kontaktcenterplattformar. Både Google och Zoom har också planer på att slå sig in på kontaktcentermarknaden.