Microsoft ökar takten i sitt kontaktcenterbygge

kontaktcenter Fler länder får möjlighet att koppla Azure Communication Services till det publika telefonnätet.

Microsoft ökar takten i sitt kontaktcenterbygge

I november berättade Microsoft om sina planer på att börja erbjuda en komplett kontaktcenterlösning som ska ingå i produktportföljen Microsoft Dynamics. Nu går man vidare genom att förse Azure Communication Services, en del av Azureplattformen som Microsoft Dynamics 365 bygger på, med ny funktionalitet som visar att man menar allvar med sitt kontaktcenterbygge..

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår unika digitala Premium-tjänst öppen bara för prenumeranter.
  • Ett nischat nyhetsbrev för just ditt intresseområde; Professional eller Contact Center.
  • Full tillgång till vår digitala kunskapsbank med över 16 000 artiklar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Kunder i Danmark och Storbritannien får nu möjlighet att ansluta direkt till det publika telenätet (pstn) från Azure Communication Services (ACS), något som innebär att Microsoft kan erbjuda sina kunder lokala telefonnummer. Därmed blir det också enklare att bygga all slags kommunikationstjänster, inklusive röstbotar och vidarekoppling, på ACS-plattformen.

Microsoft är en av flera teknikjättar som nu utmanar de traditionella leverantörerna av kontaktcenterplattformar. Både Google och Zoom har också planer på att slå sig in på kontaktcentermarknaden.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.